WTCC Brno po 25ti letech

Tuto lahůdku si piston.cz rozhodně nemohl nechat proklouznout mezi prsty. V sobotu 14. dubna se v rámci Autochip tuning show uskutečnila akce, která automotodrom přesunula v čase o 25 let zpět, do doby, kdy se na něm proháněly vozy kategorie World Touring Cars Championship.

Na krátký čas okruh ovládli staří rivalové, měřící si svoje síly v nezapomenutelných vozech Alfa Romeo 75, Mercedes 190 Evo, Ford Sierra Cosworth, BMW řady 6 e24 a jiných. Největším velikánem bylo beze sporu, doposud velmi uznávané a obdivované BMW M3 první generace e30. Ani my jsme nezůstali pozadu a jelikož opečováváme jeden kousek z téhle řady, rozhodli jsme se poslat přihlášku a svým dílem přispět k atraktivnosti závodů.

Týden před samotným začátkem závodu jsme ladili brzdy, podvozek aby nás na okruhu nepřekvapila vysoká nájezdová rychlost do "céčka", kdy při brždění z tempa 170 km/h zjistíte, že Vaše brzdové kotouče mají známky zvlnění a destičky kouří, protože nezvládají závodní tempo. Při úpravách se zvolila agresivní cesta a proto se osadily kotouče ATE závodními deskami Ferodo DS3000 s příměsí kovu. Tato kombinace je velice efektivní při zpomalování a efektní pro všechny kolem. Jiskření od kol při intenzivním brždění je působivým představením pro přihlížející publikum. Spojení sériových brzdových kotoučů a sportovních destiček se vyznačuje omezenou životností, což znamená jednu návštěvu okruhu a měsíc normálního provozu, pak brzdové destičky umírají na nedostatek brzdního materiálu.

vpravo destičky Ferodo DS3000, vlevo destičky TRW

 

 

 

 

 

 

 

V pátek, předvečer akce byly všechny úpravy hotové, destičky se podrobily důkladnému zajetí podle pokynů výrobce. "třidvapětka" umyta, navoskována, uložena do garáže a i my jsme se uložili do svých garáží a těšili se na příští den.

na pokračování...